Polder advocate blogt

Van bloemen, bijtjes en kippen

Vanaf 5 mei 2014 ben ik Polder Advocate. De tijd gaat snel want inmiddels bestaat het kantoor alweer 5 jaar. Vijf jaar geleden wist niemand nog van het bestaan van Polder Advocate. Nu 5 jaar later is dat wel anders maar dit is niet zonder slag of stoot gegaan.

Mijn eerste promotieactiviteit was bij de opening van het Gezondheidscentrum in Giessenburg. De bezoekers vonden het maar een raar fenomeen. Klanten heeft het me niet opgeleverd maar Annette wel. Zij kwam naar mij toe en liet weten dat ze op zoek was naar een baan. Van het een kwam het ander en zodoende werkt Annette, naar volle tevredenheid, vanaf oktober 2014 bij mij.

De volgende promotieactiviteiten bestonden uit adverteren in Het Kontakt en het opnemen van een interview met mij in Het Kontakt. Veel mensen in Giessenburg wisten niet eens dat ik advocaat was en dachten dat ik er net mee begonnen was. Niets is minder waar, ik ben al sinds 21 januari 1993 advocaat. Grappig dat mensen je kunnen kennen zonder te weten wat voor werk je doet.

In 2015 volgde toen ‘Beleef Giessenburg’. Dit leek ons ook een goede mogelijkheid om ons kantoor te promoten. Er werden diverse promotiematerialen aangeschaft en we deelden glaasjes advocaat uit. We weten nog steeds niet of het aan de zon of aan de alcohol in de advocaat lag, maar een groot deel van het publiek dacht dat wij kippen hielden op de Peursumseweg en een advocaatfabriek hadden. We hebben toen nog even nagedacht over een carrièreswitch maar advocatuur is toch schoner dan het houden van kippen. Ik denk dat de buren er ook blijer mee zijn.

Het verkrijgen van naamsbekendheid bleek moeilijker dan verwacht. Een huis-aan-huis kaart met een nieuwjaarswens in een groot deel van de huidige Gemeente Molenlanden bracht de nodige respons met zich mee.

Zo zoetjes aan wordt de bekendheid groter. Ook verenigingen en liefdadigheidsinstellingen weten ons te vinden als ze op zoek zijn naar sponsoren. Maar ja, zonder klanten geen geld om te sponsoren. Overigens werd het ook andersom uitgelegd. Een cadeaubon bij de verloting van Da Capo waar een logo van het kantoor bij zat werd uitgelegd als het winnen van een gratis echtscheiding. Maar hoe vertel je dat thuis als je zo’n prijs wint……

Na 5 jaar mogen we zeker niet klagen maar het blijkt toch wel dat de naamsbekendheid van belang is en dat we hier aan moeten blijven werken. Inmiddels pakken we dit mede op een andere wijze aan, voor mij overigens heel modern, door een Facebook pagina te hebben en regelmatig een blog te plaatsen.

Inmiddels hebben wij kort geleden ook in de nieuwe glossy ‘Langs de Giessen’ gestaan.

Daarnaast blijven we uiteraard maatschappelijk actief. De leefbaarheid van het dorp vinden we belangrijk. Reden om al onze klanten van de afgelopen 5 jaar een attentie te geven in de vorm van bloemzaadjes om de aanblik van de omgeving te verrijken maar ook de natuur een impuls te geven door insecten zoals bijen aan te trekken. Dan komen er nog meer bezige bijtjes in de Gemeente Molenlanden.

Andere blogs:


april 2019:Luizenmoeder en de cito
maart 2019: Duurzaamheidsweek in Giessenburg
maart 2019: Achter de schermen bij PolderAdvocate
feb 2019: Roeien of studeren
feb 2019: Hond
jan 2019: Oud en Nieuw = veranderingen

dec 2018: Mijn eerste blog

algemene voorwaarden | privacy
website door: inSpin websites